דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכנות אפשריות של ניתוחי שאיבת שומן 

מאת    [ 28/12/2009 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2496 פעמים ]

ניתוחי שאיבת שומן: סכנות אפשריות וקהל יעד מרכזי

כשאתם שומעים על אדם שעבר שאיבת שומן מה אתם מדמיינים? אם מה שעובר לכם בראש זה איש ענק ועצום שנכנס לחדר הניתוחים ויוצא משם דקיק – צר לנו לאכזב אתכם, אך טעות בידכם. ניתוח שאיבת שומן הוא ממש לא פתרון קסמים להפיכת כל שמן לרזה בן רגע. ממש לא. זהו ניתוח נקודתי שמתבצע באזור בעייתי מסויים ומטפל אך ורק באותו אזור.

מה הפואנטה של שאיבת שומן?

ברשותכם, ניכנס רגע להסבר מדעי קצר. זה ייקח רק רגע אחד. כמות תאי השומן בגוף שלנו היא קבועה. בהשמנה, לא מתווספים תאי שומן אלא מתרחבים התאים הקיימים כבר. בהרזיה הם מתכווצים. הניתוח שואב תאי שומן מהצטברות מסוימת בגוף. אחרי השאיבה, כבר לא ייווצרו שם תאים חדשים, כך שהאזור הזה כבר לא ישמין יותר. אם תהיה השמנה, היא תבוא לידי ביטוי בשאר אזורי הגוף.

למי מתאימה שאיבת שומן?

כאמור, ניתוחי שאיבת שומן מתאימים למי שסובלים מהשמנה מקומית, כזו שמשטר חמור של דיאטה וספורט כשלו מלנצח אותה. למשל, מי שסובל מסנטר כפול ושנים של צומות ומכוני כושר לא עוזרים להיפטר ממנו. עדיף לעבור שאיבת שומן בגיל צעיר יחסית, כל עוד העור עדיין גמיש, ולהיות בעל משקל ממוצע.

ולמי לא...

בעלי עודף משקל עלולים לסבול יותר מסיבוכים בעקבות הניתוח כך שהם לא קהל יעד מומלץ, מה גם שהניתוח לא יפתור עבורם את הבעיה. גם בגילאים מבוגרים לא מומלץ לעבור את הניתוח, אז העור מאבד מגמישותו ועלול להישאר עור עודף שיצריך ניתוחים חוזרים. הניתוח מסוכן במיוחד עבור הסובלים ממחלות לב או סוכרת.

אזורים נפוצים לביצוע שאיבת שומן

האזורים הנפוצים ביותר לביצוע שאיבת שומן הם בטן תחתונה, עכוז ומותניים. גם שאיבת שומן מהסנטר היא ניתוח שכיח למדי. אצל נשים נפוצה במיוחד שאיבת שומן מהירכיים ובגילאים מבוגרים יותר ניתוחי שאיבת שומן מהזרועות הופכים למבוקשים. הניתוח נפוץ גם בקרב גברים, שמבקשים בעיקר שאיבת שומן מהחזה.

ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן מבוצעת על ידי מנתח פלסטי בהרדמה מקומית, ניתוח שנמשך בין שעה לשעתיים. המנתח מכניס צינורית ודרכה שואב את השומן. כדי לא ליצור תופעות לוואי, לא מתבצעות שאיבות שומן של יותר משלושה ליטרים בניתוח. אם מדובר בכמות שומן גדולה במיוחד, לעתים תתבצע שאיבה נוספת בניתוח שני.

ההתאוששות

במשך מספר שבועות תצטרכו לחבוש תחבושת אלסטית לעיצוב העור ומניעת נפיחות ולעתים גם ליטול אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום. חזרה מהירה לפעילות תעזור גם להורדת הנפיחות וגם להסרת החשש מקרישי דם. כמו ניתוחים פלסטיים רבים, בתוצאות הסופיות והרצויות של הניתוח ניתן יהיה להבחין רק כשלושה חודשים לאחריו.

כמו בכל ניתוח – יש סכנות קטנות

כאמור, שאיבת שומן עלולה לגרום לשטפי דם שלרוב יעברו מעצמם ובמקרים מסוימים לעודפי עור אך אותם ניתן להסיר בניתוח נוסף. ישנן תופעות לוואי נוספות כגון בעיות פיגמנטציה, ירידה אפשרית ברמת ההמוגלובין בדם, חוסר תחושה זמני או קבוע באזור המנותח – וכל אלו כאמור הבעיות הפחות רציניות.

ויש גם גדולות יותר

ניתוח שאיבת שומן עלול לגרום לתסחיף שומני בריאות, לדלקת וורידים עמוקה וכואבת ולשאר צרות שלא כדאי להכיר. עם זאת, חשוב מאוד להיות ערים לכל הסיכונים, לשוחח עם רופא ולעשות את כל השיקולים הנכונים על מנת לדעת שהניתוח שבחרתם, שאיבת שומן, הוא הפתרון המוצלח ביותר עבורכם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט והפצת מאמרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב